Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, November 22, 2006

Ikatan Yang Terputus Masih....

Hari demi hari aku lalui dengan pelbagai perasaan dan kata hati. Namun terikat sesuatu yang aku tak mampu untuk leraikan. Aku ibarat hujan, bila aku diperlukan aku di sebut-sebut, namun bila aku hadir dan cuba untuk bermesra, aku dihina, dihalau malah di caci. Mungkin caraku tidak mesra.

Pertemuan yang dulunya menjadi sesuatu yang menggembirakan tidak lagi gembira. Apakah agaknya yang menjadi dinding antara kita? Namun di mata-mata dunia, akulah pencipta dinding itu. Akulah yang menjadi garis yang membezakan antara kita. Tiada apa yang mampu mengganti diriku untukku persembahkan untuk kita terikat kembali. Jauh disudut hati, aku sedar bahawa tali yang pernah diikat selama ini telah putus kerana yang memegangnya hanyalah kau. Andai di sambung kembali, hanya satu kupinta, benarkanku memegangnya dengan sekuat hati.

Namun aku sedar, tali yang dulu terikat amat sukar bagimu untuk memegangnya kembali mungkin juga tidak lagi akan dipegang olehmu. Aku sendiri pernah berkata, diri kita, kita yang mencorakkannya. Aku lahir bersama dengan "aku" yang lain, namun aku cuma insan biasan bahkan tiada kudrat untuk mengubah segala. Telah kucuba menjauhkan "aku" dari diriku, namun masih tidak kesampaian. Disaat kedinginan malam ini, dan setiap kali kedinginan malam hadir, akanku pintal memori lama menjadi hamparan untukku lenakan mata ini yang pernah kau tatapi dulu...

19 comments:

Samseng said...

biarlah dedaun kering gugur kerana ia layak gugur dan menemai tanah...

Anonymous said...

ye betul..tu la kalau dah telan susah nak muntahkan balik

Anonymous said...

aku rasa ko agak selfish...
ko yg gediks mintak breakup..pastu cara ko citer mcm ko la mangse keadaan...
hello~! please wake up...
nadju lah mangsa keadaan ok..
dia dah perabih byk duit utk ko...
cthnyer camera slr digital yg ko gediks sangat nak tue...padahal ko bole je pinjam dari org...ni tergedik-gedik nak beli gak...
nak refresh memory ko sket..dia dah habes byk duit utk ko...terutama sekali duit ptptn dia tue...pastu ko tgglkan dia camtue je...so ko rasa ko atau dia yg mangse keadaan disini?
dia nak attention ko je...dah nama pon awek..ko lak anggap dia merimaskan...pastue nak samakan dgn pompuan dlm famili ko..pompuan famili ko indipendent...hello~! dia ade x bezakan ko ngn laki dlm famili dia? laki dlm famili dia baik2...dia xdepon bezakan ko ngan diaorangkan?
bila ko balik rumah..ko xdepon terfikir nak sms diakan?..fikir la sket..dia tu pompuan..nak dimanjakan...dia xmintak lebih pon..setakat sms sekali sekala...bukannye dia suro ko repot stp benda ko buat...dia paham ko xmampu...tp dia seorang yg memahami...ko je yg xcuba memahami dia...ko rasa dia kongkong ko...pastu ko lak yg sebok nak tunjuk sedih2..konon naper lar org xboleh memahami ko, ko bole je memahami org len...helloo~!! ko yg xcuba memahami org okkk!! u think u understand people, but u dont! lepas ko baca ni..jgn la pulak ko konon dok sedih2 ...pastu nanges kat sumerang memikirkan keadaan ko yg sedih ni...tp ko cuba2 la memahami ape yg aku ckpkan ni..and cuba ubah diri ko...
sesungguhnya nadju seorang yg memahami and dpt menerima keadaan ko yg seadanya

Samseng said...

jgn nak ckp byk kalo tak tau yg sebenarnye... mind our own business...ko pompuan of coz la...salam

Anonymous said...

aku dah agak dah ko sure degil...
sbb tu awal2 aku dah ckp benda nih -->
lepas ko baca ni..jgn la pulak ko konon dok sedih2 ...pastu nanges kat sumerang memikirkan keadaan ko yg sedih ni...tp ko cuba2 la memahami ape yg aku ckpkan ni
cuba lar pahamkan ape yg aku ckpkan ni..janganlah dah sampai camnie ko masih berdegil nak buktikan ko tu je yg betol...kita ni manusia..buat silap..tolonglah..aku cuma harap ko fikirkan elok2 ape yg aku ckpkan ni...salam

Samseng said...

aku bukanlah org yg mudah melatah dengan kata2. sape plak nak sedih2 nak nangis2. dan aku tak plak kate ape yg ko kate tu tak btol ke hape ke. tapi hanya jauhari mengenal manikam. aku harap ko paham plak ayat aku ni. bukan aku degil atau ape2 yg ko piki tp yg sebetulnye adalah hanya diri aku dan die yg tau. yg ko nampak hanya dari die tp dari aku ko tak nampak malah ko hanya dgr dari dia. aku pon cume harap ko pikirkan elok2 dan pahamkan elok2 ape aku ckpkan ni...salam..

Anonymous said...

haha..ok..aku mmg paham cakap ko..kita tak boleh dgr dari one side je..sbb tu points yg aku kasik takde yg melibatkan bias one side...
benda2 yg aku komen psl ko..ko rasa betol ker tak?..betol ker tak nadju dah guna banyak duit dia utk ko?...betol ker tak ko rasa rimas nadju asyik nak buat benda sama2 dgn ko?...betol ker tak ko selalu membeza-bezakan nadju dgn perempuan dlm famili ko, and nadju tak pernah pon membezakan ko dengan saper2 langsung..instead, dia menerima ko seadanyer...

aku mmg setuju dgn ckp ko, aku dgr one side jer..tp points aku tu tak memerlukan both sidepon...aku ade few lagi points..tp yg tu aku simpan jer la utk diri sendiri..sbb aku rasa bende tu mmg kena dgr both sidepon...

tp seriesly..aku komen ni bukan nak sakitkan hati...and kalau ko betol2 fikirkan ape yg ko ckp..ko takkan melawan..tp ko akan menerimanya...psl aku ckp ko akan menanges-nanges tu...aku tau ayat aku over

Samseng said...

Satu bende utk pengetahuan ko, aku tak penah extremely mengatakan aku yg btol dalam relationship ni. Aku tak kate ape yg ko tulis ni salah, ape yg ko cube sampaikan tak cukup platform utk ko nak ajukan kat aku. mmg die byk perabih duit kat aku and perlu ker aku cerite peribadi aku ngan die kat ko actually, rimas ke tak rimas ke ko tak payah la susah2 nak amik tau, kalo ye rimas, yg buatnye aku and bukan ko yg rase, dan ko tatau ape keadaan yg sebenarnye. kalo iye, iye la kalo tak, tak la. tp utk pengetahuan ko, tak penah ade perkataan rimas dalam realationship kami. beze2kan tu mmg ada, tp pikir sendiri la maksud disebaliknya, ko tayah la pikir nnt sian ko nak karang ayat lagi...pelik aku, tak paham aku cane plak ko lebih tahu dari aku dalam penerimaan seadanya antara kita org ni. eh aku sikit pon tak sakit ati ke nak nanges2, tu old style la, tak keje,...anyway rasa ingin membantu member tu mmg bagus, tp jgn sampai tersalah step nnt buruk padahnye. aku bukan jenis yg tak bole terime nasihat org ke hape ke, tp bak kate aku HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAN, samada aku atau die yg jadi jauhari atau manikam, yg pasti BUKAN KO. Even aku tau cerite pasal ko, tp aku bukan jenis nak komen2 without bertanya dulu, and aku prefer utk execute sestuatu btol2 dari nak terus sembur2. kalo aku jadi ko aku akan kasi salam atau ketok pintu dulu kalo nak masok rumah org, aku tak suke nak main masok je rumah org. so terime kasih byk2 di atas nasihat ko. Aku rase lebih baik kami sendiri yg setelkan, biar masa menentukan. anyway sapo ko ni eh... tak best ar ckp ngan org yg tak kenal...kalo ko ada niat membantu lebih dari nak revenge demi kawan, bole kita conference. Duduk elok2 cite elok2, tu lagi bagus. Aku tak suke ckp2 melalui teknologi inih. Kalo serius thing better face to face. Bukannye ape, penat la nak taip2 sbb nak menaip ni otak sempat piki elok2 and sometime ape yg nak di taip tu tak sume dari hati kecil.

Anonymous said...

hahah...lepak ah..aku dah kata dah ayat aku yg 'nanges' tu over..maksudnyer aku tak betol2 maksudkanpon...
mmg lar ko sendiri yg menentukan...tp aku hanya memberi teguran..kau sendiripon cakap ko bukan jenis yg bukan tak boleh terima nasihat...jadi renung2kan la yer :-)

Samseng said...

oleh itu bagi la salam dulu kalo nak masok rumah org tak pon ketok sekurang2nye....

Anonymous said...

hahah...ape ko merepek ni?
oleh itu bagi la salam dulu apenyer? :-p aku x paham ko mengarut

baguss..ko x hampekan aku...u are just like what i expected..which is ko mmg xkan sedar kesalahan diri ko :-)

Samseng said...

tahler aku pon tatau. anyway sedar la diri tu dulu kalo nak sedarkan kesalahan org lain. u have no idea at all. sbb tu aku malas nak diskas prob ni ngan org jenis cam ko yg tak rasional and berfikir dalam satu arah dan satu skop. ape yg aku bole ckpkan adalah, YOU HAVE NO IDEA AT ALL about this thing. sbb tu aku prefer diam dan tunggu masa yg menentukan. tak perlu la ko nak sibuk sbb aku tak rase ko membantu malah merumitkan keadaan. terime kasih.

Anonymous said...

hahaha...mane ko tau i have no idea at all?...maybe ur the one yg no idea at all...and to make it worse..u have no idea at all bout ur own probs...dat sux man...

echecheey...aritue kata akan pahamkan ape yg aku katakan..nie pulak kata malas pulak...

wei...aku series x paham ape yg ko nk ckp lar...aku rasa ko ni jenis nk bwat ayat gempak je...padahal x tau ape2pown...
ko cakap aku x rasional and fikir satu arah&skop?...haha..amenda tu?..
awal2 aku dah ckp...benda yg aku nak komen byk jer...tp yg melibatkan one sided aku x letak...aku komen yg 2sided..itu namanyer satu arah ker?..hahhaha...ayat ko ni mmg berbelit lar...
mmg lar ayat ko berbelit...ko yg buat naju merana...kau putar belit keadaan nmpk mcm ko yg merana...ko ckp ko akan fikirkan ape yg aku ckp..pastuh ckp mls lak...pastu berbelit ckp satu skop sume...padahal langsung xpown...
lagipown..ko yg fikir satu skop...ko membeza2kan naju dgn famili pompuan ko..itulah namanye satu skop paham?...just because famili pompuan ko camtue...ko harap semua pompuan camtue...naju xde pon membeza2kan ko :-)
u sux man..

tahniah..anda berjaya membuktikan diri anda xboleh terima nasihat...berjaya buktikan diri anda ingat diri sendiri jer yg betol...berjaya buktikan diri anda pentingkan diri sendiri jer..berjaya buktikan anda cakap berbelit (admit it..u like to manipulate things, maybe sbb tanak org nmpk ko bersalah, or u just want 2 run from the truth)..dan akhir sekali..anda berjaya buktikan anda x worth it utk diberi nasihat & x worth it utk naju

Samseng said...

ckp bole la. pokok pangkal diri sendiri. aku yg buat aku yg tanggung. aku yg segala2nye. tak perlu la ko nak sibuk2. sbb aku tak mintak pon ape2 sepatah haram perkataan dari ko utk nasihat ke ape ke. lantak ko la. anyway tayah la sibok2 psl org lain. dari tade masalah kang jadi masalah. ngan org cam ko la slalunye masalah timbul. tak menyetelkan prob malah menambah. biar Allah yg menentukan. ko bukannye tuhan yg ko nak judge aku dgn ape yg ko dgr ko nampak dari naju atau ngan mato ko sendiri. hati aku perasaan aku tuhan yg tau dan jugak aku yg tau. so tayah la ko nak reply2 lagi , penat la nak reply2 je keje. bykkeje lain aku nak buat. naju if u read all these sampah comment in this blog, its up to u utk judge. kalo manusia ade option utk berckp ngan tuhan, u tanye la Dia yg i selame ni main2 atau serius dalam relationship kita. hanya Dia ngan i je yg tau. tak perlu org lain yg tak membantu dan tak tau the real story utk penyelesaian masalah ni. i hope u pon tka jadi cam org2 yg macam tu. assalamualaikum.

Anonymous said...

bagus..ko mmg hopeless..x terima nasihat langsung...aku x judge ko..aku hanya memberi nasihat..and u misjudge me dengan kutuk aku balik...kau langsung xdpt jawap last komen aku..nak tau naper?..sbb aku betol..tp sure ko akan bangkang ape aku ckp ni..u know why?..because u're the type yg ingat diri sendiri tu je betol :-)


yes nadju..i do hope u read this sampah comments and all his sampah answers...i dont want u to suffer for a guy like this...yg xnak sedar kesalahan sendiri..malah menyalahkan org lain dan minta simpati as if dia yg dalam keadaan duka..and to make it worse..he manipulate things...u deserves more than him nadju

Samseng said...

pokok dek kau la. dari awal mmg nasihat, tp bila aku seolah2 aku di provoke, ko yg melatah nak marah2 la itu la. cam tu ke nak nasihat? aku slame ni hidup pon bukan kerana ko and tak ganggu ko, lately je maybe ganggu skit kot, so no point aku nak berdebat2 dgn menaip2 ni, bazir mase aku je. 1 more last thing, ape jadah minta simpati ko ckp ni? pasal entry blog aku ker? KALO ler pasal tu kan, buat pengetahuan ko sebesar kuman haram pon aku tade rase nak simpati and nak salahkan org lain. ape ko mengarut ha? aku yg taip aku yg tau ape maksud and sbb aku buat entry tu. ade aku suruh ko komen entry tu? tade kan? Allah tu maha mengetahui, dengan nama Allah aku tak menyalahkan naju, bahkan aku harap kami akan berbaik semula, tp bile da ade campur tangan org cam ni yg bukannye membantu, bahkan bak kate ko make it worse. menyulitkan keadaan.

Anonymous said...

hahaha...ko nie mula dah ckp merepek lagie..
aku paste blk ape ko ckp okay -
dari awal mmg nasihat, tp bila aku seolah2 aku di provoke, ko yg melatah nak marah2 la itu la. cam tu ke nak nasihat? -
sedar plak ko aku awal2 nasihat yer?
tp kalo ko baca balik komen2 aku..ko yg melatah marah2 dulu, bukan aku..dan ko ckp aku yg start marah2?..
dari first komen aku lagi ko yg dah start marah2...pastu ko ckp ko bole terima nasihat aku?..hahah..lawak...
tp aku mmg x heran lar ko nak salahkan aku plak...ko mmg jenis putar belitpon...and suka salahkan org lain :-p

anyway.. ko kata bila aku dah start marah?...hahahha...ko cuba baca balik komen aku...aku siap gelak2 lagi..ko yg emo2...
and spt yg aku kata..ko byk xdpt jwp ape yg aku ckp...sbb mmg betolpon aper aku ckp :-)

Samseng said...

huhu, ape2 la, tayah nak susah2 piki la. ko buat keje ko aku buat keje aku. bazir mase je. tade sudahnye ckp ngan org cam ko. biase la, "kaum hawa", okla aku nak gelak jugak, haha, gelak dalam internet pon bole ko amik kire..., aku stop disini dulu, nnt kang betambah2 kerepek aku dalam komen ni. adehh, ok la aku nak buat keje ni. assalamualaikum..

Anonymous said...

hahhaha...xde sudahnye ckp ngn org mcm aku ker?...xsedar diri siot...

lagipown...by saying that...bermakna ko xdpt bidas aku sbb aper aku ckp mmg betol :-)
ko ckp gelak dlm internet pon bole diambik kira? ofcourse lar gelak dlm internet pon dikira gelak jugakkan? hahaha :-)
bestue xkan aku nak jd cam ko kot? biler aku gelak ko ckp aku marah..hahah..lagie lar xbetol...

sebelom nie ko marah2 biler reply komen aku...tiba2 lak bila aku dah sedarkan ko yg marah2 dan bukannyer aku...baru la ko act gelak2 yer?..hahahha..xde pendirian beb :-p

ko pegi la buat kerja ko tue..jgn lak ko ckp aku halang ko wat kerja..aku xpernah halang tau..ko nie kaki putar sket...nnt xsiap kerja kata sbb aku lak..haha!
wassalam :-)

Kotak Menjerit


Free chat widget @ ShoutMix
hits