Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, March 26, 2005

crite babi

aku ade satu crite tuk korang. dulu mase zaman kegelapan skolah rendah, aku pagi2 lagi dah kene bangun dalam pukol 6 cam tu, mandi2 sume siap2, pegi skolah jalan kaki. biase la kampung, aku ade jalan shortcut nak ke skolah iaitu jalan blakang rumah orang. seblom aku ade basikal, jalan kaki jek, gelap2 bute tu jalan kaki ngan akak abg aku, kawan2, tu pon kalo skali la.

so ade satu jalan ni name die kita org panggil jalan bukit, sebab jalan tu agak berbukit. kiri kanan jalan tu belukar. kebun orang, semak samun, belukar blakang skolah sume ade la kiri kanan tu. ade la satu hari tu on the way ke skolah tu, tetiber kua bunyik soksek2 dari dalam semak. aku pon kecuakan la, tibe2 klua satu group khinzir ataupon kasarnye babi la kan, melintas jalan raye cam kanak2 skolah. huhuhhu, cuak gile aku kalo2 die sondol aku skali mampos skolah ngan babi. tp sib baik die tak sondol. pastu dgn tenangnye aku pon jalan cam biase.

so next2 day nye mmg dalam seminggu tu mesti ade la babi lalu lalang dari semak kanan ke kiri atau sebaliknye. kadang2 tu babi tu mase lintas siap stop kejap tgk kat kite org yang tgh jalan ni dengan muke yang cam arrr huhuuhuh . memule cuak gak tp aku rase die da kenal dah kot budak2 yang gi skolah lalu situ, so die wat dek jek. ha class tol babi tu, aku rase die pon gi skolah gak la.

ha tu la pengalaman aku mase skolah rendah dulu2. pas dah ade basikal syok jek pegi skolah. aku rase babi tu rindu kot sebab dah kurang budak2 jalan kaki kat situ cume naik basikal. ahhahaaha. di buatnye pagi2 ke skolah naik basikal, nampak babi gak naik basikal pegi skolah sebab die jeles tgk kira org naik basikal kan. mmg aku tatau nak cakap ape kalo nampak. advance babi tuh....huhuhuhuhu

No comments:

Kotak Menjerit


Free chat widget @ ShoutMix
hits